Tribotehniskais nano-sastāvs ATOMIUM (Suprotec) ļauj pagarināt Jūsu mašīnas mehānismu un dzinēja kalpošanas laiku.

ATOMIUM (Suprotec) – tā ir jauna klase mehānismu aizsardzībā un atjaunošanā, kura efektivitāte vairākkārt pārsniedz, uz šodienu zināmo, piedevu parametrus.

Atomium - Sertifikāti un dokumenti

Latvijas tirgū ir ienācis jauns produkts Atomium. Tas ir domāts automašīnu dzinējiem, transmisijām, hidrauliskām iekārtām, un būtiski atšķiras no saviem priekšgājējiem automobiļu eļļu piedevām. Ar , ko šis jaunais produkts atšķiras, no iepriekšējiem. Unikālas minerālvielu daļiņas atomu līmenī iedarbojas uz apstrādājamo detaļu kristālisko režģi, kā rezultātā uz detaļas izveidojas darba slānis , kas ir ne tikkai ļoti izturīga, bet arī ir spējīga piesaistīt eļļas daļiņas. Atomium darbības rezultātā izdodas samazināt degvielas patēriņu, vibrāciju un palielināt automašīnu mezglu darbības laiku. Šī tehnoloģija darbojas jau desmit gadus un ir pazīstama ar brendiem Supratec, Nanoprotec, Nanovit.

Šobrīd produkta ražošana apgūta Čehijas rūpnīcā un ieviesta pārdošanā zem nosaukuma ATOMIUM. Tā domāta dīzeļu un benzīna dzinējiem, mehāniskām, automātiskām ātrumakārbām, augstspiediena degvielas sūkņiem, stūres pastiprinātājiem, kā arī citiem hidrauliskiem agregātiem.

ATOMIUM ir tribotehnisks savienojums (Tribologija - pētījums par berzes. Tehniskie līdzekļi un tehnoloģijas, kas izstrādātas, pamatojoties uz Tribologija, ko sauc TRIBOtehniska), kas satur neitrālu auto ķīmijas formulu. Atomium tehnoloģijā tiek izmantotas unikālās dabīgu minerālvielu īpašības, lai atjaunotu nodilušas dzinēju, ātrumkārbu, degvielas spiediena sūkņu, hidraulisko stūres pastiprinātāju un citu transportlīdzekļu un rūpniecisko iekārtu daļas. ATOMIUM tehnoloģija optimizē saskari starp berzes mezgliem dzinēja daļās, kas uzlabo tehniskos parametrus, sasniedzot nominālvērtību.

Lai gan berzes zonās jaunā automašīnas dzinējā ir paredzēts jauns slānis un spraugas ir nominālas, ATOMIUM™ pretberzes īpašības nodrošinās berzes zudumu samazināšanu, proti, palielinās mehānisko efektivitāti. Tas samazina degvielas patēriņu, palielina dzinēja jaudu un dzinēja reakcijas ātrumu. Bet vissvarīgākais ieguvums gan veciem, gan jauniem dzinējiem ir to darbmūža pagarinājums, pateicoties ATOMIUM™ īpašībām, kas var atlikt kapitālā remonta nepieciešamību pat par 50.000-150.000 km nobraukuma. Turklāt saudzīgas automašīnas ekspluatācijas gadījumā ar ATOMIUM palīdzību varat vispār izvairīties no dzinēja kapitālā remonta.

Atbilstoši savam funkcionālajam mērķim tribotehnisko savienojumu ATOMIUM var attiecināt:

  • pretberzes (samazina berzes radītos zudumus),

  • pretnodiluma (samazina nodiluma apjomu),

  • pret trokšņa (palielina slodzes līmeņa uzstādījumu berzes virsmām) motoreļļas piedevu klasi.

Smērvielu kompozīcija ATOMIUM ir izstrādāta, lai atjaunotu berzes rezultātā nodilušās virsmas un optimizētu spraugas dažādu iekārtu nolietotajos berzes mezglos. ATOMIUM degvielas piedevas tiek izmantotas standarta transportlīdzekļu dzinēju un mehānismu darbības režīmā kā papildinājums standarta smērvielām un degvielas sistēmā, kurus izmanto kā ATOMIUM nesēju līdz berzes virsmu saskares vietām.

ATOMIUM ķīmiskais sastāvs un tā izgatavošanas tehnoloģija tās pašreizējā formā ir 20 gadu pētījumu rezultāts, kas arvien vēl turpinās, lai uzlabotu un palielinātu tās efektivitāti sakarā ar dzinēju konstrukcijas un berzes mezglu ekspluatācijas apstākļu izmaiņām.

Atomium tiek rūpīgi izvēlēti katram berzes mezglam un tiek pārbaudīti laboratorijā uz berzes testēšanas iekārtas. Kvalitātes kontrole tiek veikta pēc katras produktu partijas saražošanas.

ATŠĶIRĪBA starp Atomium TRIBOTEHNISKIEM SAVIENOJUMIEM un PARASTĀM Motoreļļas piedevām

ATOMIUM smērvielas:

  • Nodrošina berzes virsmu atjaunošanas iedarbību (15 mikronu bieza aizsargslāņa veidošanās) un berzes virsmas optimizējošu ģeometrijas iedarbību.

  • Aizsargslānis nodrošina lielu eļļas noturības spēju – aizsargslānis notur eļļu uz virsmas daudz stiprāk nekā parasta virsma, kas pārslēdz berzes režīmu uz pusšķidru berzi jeb hidrodinamisko berzi (darba eļļas ķīlis).

  • Nodrošina ilgstošu iedarbību - spēju saglabāt berzes parametrus arī pēc eļļas maiņas, jo aizsargslānis nav pilnībā nolietojies. Slāņa nodiluma ātrums ar ATOMIUM™ šajā mezglā ir 1,5 - 3 reizes zemāks nekā nodiluma ātrums vadošajā metālā (atkarībā no mezglu montāžas veida, abrazīvā un korozijas izraisīta nodiluma).

  • Ķīmiski neitrāla visām vielām, kas iekļautas piedevu un smērvielu komplektācijā, kas nodrošina visu mezglu un mehānismu izmantošanas drošību (atbilstoši lietošanas instrukcijai).

ATOMIUM PIELIETOJUMS

ATOMIUM pielietojuma jomas var iedalīt divās grupās:

  • Automašīnas, pasažieru pārvadājumu transportlīdzekļi, smagie transportlīdzekļi un speciālā tehnika;

  • Pielietojums rūpnieciba.

Pirmā joma ietver visu veidu pasažieru un kravu transportlīdzekļus, celtniecības transportlīdzekļus, visu speciālo tehniku. ATOMIUM tiek lietots šādiem mezgliem un mehānismiem:

Visu veidu un izmēru iekšdedzes dzinēji, dīzeļģeneratori;

Rullīšu un bīdāmie gultņi;

Automātiskās un mehāniskās pārnesumkārbas un reduktori;

Augstspiediena degvielas sūkņiem (ADS);

Hidrauliski mezgli un hidrauliskie stūres pastiprinātāji.

ATOMIUM pielietojums rūpniecībā:

Visu veidu ražošanā izmantojamie transportlīdzekļi;

Smagā un speciālā tehnika;

Liela apioma dīzeļdzinēji (tostarp dzelzceļa un jūras transports), dīzeļģeneratori;

Mašīnu iekārtas;

Virzuļa un skrūves tipa kompresori;

Zobrati, pastiprinātāji, reduktori;

Gultņi, bīdāmie gultņi;

Hidrauliskās sistēmas, pacēlāji, preses, pievadi, manipulatori;

Pārneses veltņa vadīklas un citi mehānismi, kas tiek smērēti ar plastmasas smērvielām.

ATOMIUM ir dabiskas izcelsmes autoķīmijas produkts. Kā tas darbojas?

Atbilstoši triboloģisku savienojumu darbības principam, ATOMIUM nav tā saucamās piedevas vai palīgvielas eļļām un smērvielām, jo tās ne tikai uzlabo veiktspēju. ATOMIUM smērvielu kompozīcijas mijiedarbojas ar metāla virsmām tieši saskares zonās (berzes mezglos) dzinēja detaļās un mehānismos.

ATOMIUM triboloģiskās kompozīcijas palīdz berzes mezgla sistēmai nodrošināt jaunu enerģijas līdzsvara līmeni. ATOMIUM darbojas kā berzes mezgla un smērvielas sistēmas adaptācijas procesu katalizators vai ierosinātājs.

Autoķīmijas produkts ATOMIUM veicina jaunas berzes virsmas struktūras izveidi, balstoties uz metāla kristālu režģi. Mezgla darbības gaitā ATOMIUM klātbūtnes rezultātā notiek secīga un pakāpeniska slāņu veidošanās atomu līmenī. Tieši tāpēc ATOMIUM tehnoloģiju var saukt par nanotehnoloģiju.

Berzes mezgla darbības apstākļi nosaka izveidotās struktūras īpašības (biezums, porainība, mikrocietība, eļļas noturības spēja).

Pēc izskata slānis nodrošina ideālu pelēku spoguļvirsmu. Faktiski tā ir super mikroporaina struktūra ar paaugstinātu stiprību un, pats galvenais, palielinātu eļļas noturības spēju, kas, savukārt, nodrošina unikālu mezgla, iekārtas un iekšdedzes dzinēja īpašību kopu.

Slāņu veidošanas sistemātiskums Aizsargslāņa veidošanās procesu berzes zonā pēc Atomium pievienošanas var iedalīt 3 posmos:

1. posms - virsmas sagatavošana. Berzes zona tiek pakļauta rūpīgai tīrīšanai vietās, kas ir deformējušās darbības gaitā, pateicoties ATOMIUM sastāvā iekļautam saudzīgam abrazīvam.

2. posms – aizsargslāņa veidošana. Jauni kristāliskas struktūras slāņi veidojas uz sagatavotās metāla virsmas (tērauda, čuguna), kas ir metāla substrāta berzes daļu turpinājums. Aizsargkārta veidojas “slāni pa slānim”. Aizsargslāņa struktūras materiāls ir dzelzs, kas atrodas smēreļļas sastāvā nodiluma produkta veidā, kā arī ATOMIUM sastāvā.

3. posms - dinamisks aizsargslāņa regulējums. Šis posms ietver aizsargslāņa uzturēšanu parametru robežās, kas ir nepieciešami optimāliem berzes sistēmas darbības apstākļiem. Šie parametri ietver biezumu, porainību, viļņainība, mikrocietību, virsmas raupjumu utt. Turklāt pēc ATOMIUM smērvielas pievienošanas pat nelielos daudzumos tiek nodrošināts dinamisks (adaptīvs) aizsargslāņa parametru regulēšanas process. Šajā laika posmā saskares berzes virsmu nodiluma procesi ir gandrīz izzuduši, jo aizsargslānim piemīt augsta eļļas noturības spēja un berzes robežrežīms pāriet hidrodinamiskā režīmā, kad nodilums ir minimāls.

ATOMIUM slāņa veidošanās dinamika Zemāk norādītie skaitļi ilustrē, kā uz oriģinālās berzes virsmas veidojas jauns aizsargslānis:

a) 600-kārtīgs virsmas palielinājums. Ra = 1-2 mikroni.

b) Parauga virsma pakāpeniski tiek pārklāta ar jauno struktūru.

c) un d) oriģinālā virsma ir gandrīz pilnībā pārklāta ar jauno struktūru (oriģinālā virsma vēl ir saredzama tikai fonā).

ATOMIUM smērvielu lietošanas iedarbība uz dažādiem automašīnas dzinēja mezgliem

Konkrētais iedarbības rezultāts galvenokārt būs atkarīgs no dzinēja sākotnējā stāvokļa. Ja dzinēja nodilums ir ievērojams, ja motoreļļas un degvielas kvalitāte ne vienmēr ir bijusi augsta, bet dzinējs joprojām ir “dzīvs”, tas ir, nav katastrofāla degvielas patēriņa, kartera spiediens nav ļoti augsts un cilindru kompresija ir virs 60% no nominālvērtības benzīna dzinējam un līdz pat 70% dīzeļdegvielas dzinējam, ATOMIUM lietošana nodrošinās ievērojamu rezultātu. Tas būs redzams bez jebkāda īpaša mērinstrumenta.


1. Pirms ATOMIUM izmantošanas rūpīgi sakratīt iepakojuma pudeli,
līdz dabīgas nogulsnes (aktīvie komponenti) pilnībā izšķīst.
2. Ieliet ATOMIUM caur eļļas ieliešanas atveri pēc dzinēja uzsildīšanas.

3. Nav ieteicams izmantot smērvielu, ja transportlīdzeklim ir rezerves daļu

vai ierīču mehāniski bojājumi.

KAS NOSAKA KONKRĒTU IEDARBĪBAS REZULTĀTU?

Ja nobraukums ir niecīgs un automašīnas dzinējs joprojām ir gluži kā jauns, visas sistēmas ir darba kārtībā un tiek regulētas, katram autovadītājam ir skaidrs, ka iedarbības rezultāts nebūs tik acīmredzams, tomēr auto dzinēja remonts vai kapitālais remonts būs jāveic krietni vēlāk salīdzinājumā ar tādu dzinēju, kur ATOMIUM netiks izmantots. Savukārt, ja dzinēja resurss ir pilnībā izsmelts (acīmredzami trokšņi gultņu vārpstās, milzīgs degvielas patēriņš u.c.) – nekādas piedevas un profilakses līdzekļi nespēs to glābt - atšķirībā no citiem mēs brīnumus nesolām.

Bez tam iegūtā rezultāta apmērs ir atkarīgs no pareizas smērvielu kompozīcijas lietošanas norādījumu ievērošanas. Instrukcijas ir izstrādātas vidējai dzinēju, mašīnu un iekārtu grupai, kas tiek darbinātas standarta vidējos apstākļos. Tāpēc nestandarta gadījumos labāk konsultēties ar mūsu speciālistiem.

ATOMIUM smērvielu kompozīcijas lietošanas rezultāts pēc pilna apstrādes kursa saglabājas līdz 50.000 – 70.000 km nobraukuma (atkarībā no ekspluatācijas apstākļiem). Lai pagarinātu sasniegto produkta iedarbības rezultātu dzinējā, ieteicams nodrošināt regulāru ATOMIUM izmantošanu katrā otrajā eļļas maiņas reizē.

Ekspertiza dažādu tribotehniskas preparātiem veic eksperti no žurnāla "За рулем" 2012. gada maijā (krievu valodā).   Lasīt šeit

AW-702516536