Cik ilgi darbojas ATOMIUM™ slānis?
ATOMIUM™ slānis veidojas pirmo 500-1.000 km nobraukuma laikā, un tas nemainās līdz cikla beigām (20.000-30.000 km nobraukuma).
Ja Jūs neuzturat šo slāni, tad atkarībā no dzinēja darbības režīmiem, gaisa abrazīvajām īpašībām, motoreļļas un degvielas kvalitātes slānis pilnīgi nodilst pēc 30.000-80.000 km nobraukuma, kad ATOMIUM radītais rezultāts izzūd un sākas pamata materiāla nodilums.
Kāpēc pirmais apstrādes posms tiek veikts, kad līdz eļļas maiņai vēl atliek 1.000 km nobraukuma, un kāpēc iekšdedzes dzinēju nepieciešams apstrādāt vairākos posmos?
Lielākai daļai iekšdedzes dzinēju ir nogulsnes un lakas degkamerā un cilindru - virzuļu grupas berzes zonās. Apstrādes pirmajā posmā tiek veikta virsmas sagatavošana turpmākai slāņa veidošanai.
Tā ir bojātā metāla slāņa minimāla noņemšana visvairāk noslogotos berzes mezglos un nogulšņu un laku tīrīšana. Diezgan liela “netīrumu” apjoma gadījumā slāņa veidošanās, iespējams, būs nepilnīga cieto oglekļa daļiņu abrazīvo īpašību dēļ. Tādēļ ir nepieciešams tās izvadīt no dzinēja un turpināt apstrādes procesu jau “tīrā” dzinējā.
Vai
ATOMIUM™ smērvielas pielieto dīzeļdzinējiem?
Pareizai ATOMIUM™ tehnoloģijas izmantošanai būtiski ir sekojošais:
1. Berzes virsmu materiāli un šo virsmu saskares apstākļi;
2. Degvielas tips - benzīns/ dīzelis/ sašķidrinātā gāze, lai izvēlētos starp ATOMIUM Active Gasoline (benzīns) ™ un ATOMIUM Active Diesel (dīzelis) ™;
3. Berzes mezgls – automātiskā pārnesumkārba, mehāniskā pārnesumkārba, augstspiediena sūknis vai augstspiediena degvielas sūknis;
4. Nobraukums.
Nav svarīgi, kāds nesējs (smēreļļa) tiek izmantots.
Kādas
motoreļļas ir savietojamas ar ATOMIUM?
Pareizai ATOMIUM tehnoloģijas lietošanai ļoti svarīgi ir berzes virsmu materiālu veidi un šo virsmu saskares apstākļi. Nav svarīgi, kāds nesējs (smēreļļa) tiek izmantots. ATOMIUM smērvielas ir ķīmiski neitrālas, jo tās sastāv no minerālvielām bez jebkādām ķīmiskām piedevām.
Kādi
sagatavošanas posmi ir jāorganizē, lai ATOMIUM iedarbotos
efektīvāk?
NEKĀDI sagatavošanas posmi nav vajadzīgi. Visi apstrādes posmi tiek veikti regulāras transportlīdzekļa darbības režīmā. Galvenais, lai pirms apstrādes nebūtu berzes detaļu mehānisku bojājumu un katastrofāla nodiluma.
Vai es
varu noslīpēt ar ATOMIUM apstrādātu dzinēju?
ATOMIUM slānim ir augstāka relatīvā substrāta cietība, salīdzinot ar bāzes eļļu, bet ne vairāk kā par 30%. Tādēļ ATOMIUM™ veidoto virsmu var perfekti apstrādāt ar griešanas un slīpēšanas rīkiem.
Ja
automašīnai ir liels nobraukums (vairāk nekā 10 gadi), vai nav
par vēlu to apstrādāt ar ATOMIUM?
Nevis automašīnas ekspluatācijas ilgums, bet gan tās tehniskais stāvoklis ir būtisks. Ja nav berzes detaļu mehānisku bojājumu un nodilums nav katastrofāls (dzinēja jauda samazinājusies par 1,5 un vairāk reizes un degvielas iekārtas ir apmierinošā stāvoklī), nav par vēlu to apstrādāt un efekts būs acīmredzams. Ja redzat pozitīvu tehniskā stāvokļa uzlabošanos pēc apstrādes, jūs varat tikai palielināt produkta lietošanas posmu skaitu.
Vai ir
kāda jēga apstrādāt jaunu automašīnu vai dzinēju pēc kapitālā
remonta?
IR jēga lietot to jaunā automašīnā, jo tādā veidā jūs paildzināt dzinēja darbmūžu, uzturat optimālu tehnoloģisko līmeni un samazināt degvielas patēriņu. Tomēr mēs iesakām pirmo apstrādi ar ATOMIUM pēc nulles tehniskās inspekcijas.
Jauns dzinējs ir jāapstrādā divos posmos. 1. posms - darba eļļā neatkarīgi no nobraukuma. Pēc eļļas nomaiņas sāciet apstrādes otro posmu.
Vai ir
iespējams braukt bez motoreļļas, ja karteris ir caurdurts vai
eļļas sūknis nedarbojas?
Jā, ir iespējams. Bet tas ir ārkārtas režīms. Ja jūs nebūtu izmantojuši ATOMIUM™, bez motoreļļas dzinējs darbosies kādus 10-30 km. Pēc tam pat pie nelielas slodzes sāksies gultņu ieliktņu dārdoņa un kušana.
Ja jūs būsiet izmantojuši ATOMIUM iepriekš, šādā ārkārtas režīmā jums būs iespēja nobraukt 100-120 km (nepārslogojot dzinēju (pie 1.000-1.200 apgriezieniem). Atlikusī eļļas migla būs pietiekama braucienam. Mums ir zināmi gadījumi, kad dzinējs bez eļļas darbojās 500 km nobraukuma. Šādā gadījumā pēc dzinēja remonta ATOMIUM slānis ir pilnībā jāatjauno.
Kāda ir
atšķirība starp ATOMIUM un SUPROTEC produktiem?
Nav nekādas atšķirības starp šiem zīmoliem. ATOMIUM zīmols tika radīts produkcijas realizācijai Eiropas Savienības valstīs, savukārt SUPROTEC arī ir mūsu zīmols, bet tas tika radīts Krievijas tirgum. Citiem vārdiem sakot, ATOMIUM un SUPROTEC ir viens un tas pats. Vairāk informācijas par SUPROTEC var atrast šeit: www.suprotec.ru
Kādus
mezglus labāk apstrādāt vienlaicīgi?
Vislabākais variants ir apstrādāt visus automašīnas mezglus (dzinējs, transmisija, stūres pastiprinātājs), tādā veidā sasniedzot vislabāko rezultātu. Bet parasti automašīnu īpašnieki apstrādā tikai dzinēju un pārnesumkārbu, zaudējot daļu no efekta, jo stūres pastiprinātājs, tilti un gultņi paliek nepārstrādāti.
Kādu
iemeslu dēļ samazinās degvielas patēriņš?
Jaunos dzinējos degvielas patēriņa samazināšanās tiek nodrošināta, tikai pateicoties berzes zudumu kritumam. ATOMIUM slānis iedarbojas, noturot biezu eļļas slāni, kas pāriet hidrodinamiskā berzes režīmā. Ar ATOMIUM apstrādātos dzinējos atjaunojas kompresija, kas izraisa optimālu degšanas apstākļu atjaunošanos. Tā rezultātā degvielas patēriņš tiek samazināts līdz nominālajam un pat zemāk.
Kādu iemeslu dēļ samazinās eļļas zudumi?
Detaļu virsmu nodilšanas gaitā, piemēram, uzmavas, eļļas kolektori, virzuļu pirksti, palielinās eļļas patēriņš tās zudumu dēļ un pārsniedz pieļaujamo vērtību. Turklāt eļļas patēriņš zudumu dēļ var palielināties sakarā ar eļļas filtra vāciņu bojājumiem un izplūdes vārstu hermētiskuma defektiem. ATOMIUM ļauj samazināt eļļas patēriņu tās zudumu dēļ tikai pirmajā gadījumā, atjaunojot mezglu stingrību (uzmava + kolektors-virzuļa grope).
Kad virzulis pārvietojas uz leju, izmantotā eļļa paliek virzuļa pirkstā zem gredzena un šī eļļa nopil no uzmavas virsmas. Kad virzulis pārvietojas uz augšu, šī izmantotā eļļa tiek izspiesta uz virzuļa augšpusi un tad soli pa solim sadedzināta. ATOMIUM slānis šā mezgla berzes zonās daļēji samazina spraugas un arī kļūst biezāks, pievienojot eļļu. Tādā veidā mēs panākam eļļas efektivitātes palielinājumu, samazinot tās zudumus.
Sakarā
ar ko tiek atjaunota/ palielināta kompresija cilindros?
Kompresija tiek atjaunota (palielināta), pateicoties gāzes blīvuma atjaunošanai uzmava - virzuļu gredzenu un virzuļa gropes blokā. Bloka berzes zonās veidojies slānis daļēji samazina spraugas un daļēji sablīvējas ar biezu eļļas slāni, kas tiek noturēts uz šīs kārtas. Tas ļauj samazināt gaisa - degvielas maisījuma izrāvienu un izplūdes gāzes karterī.
Kādu
iemeslu dēļ palielinās dzinēja jauda?
Dzinēja jauda palielinās sakarā ar optimālas degvielas sadegšanas atjaunošanos un berzes radīto zudumu samazināšanu. Citiem vārdiem sakot, palielinās iesmidzinātās degvielas vienības efektivitāte un samazinās berzes detaļas zudumi pārkaršanas gadījumā.
Ja automašīna ir labā tehniskā stāvoklī, regulāri tiek veikta kvalitatīva tehniskā apkope, tiek izmantota tikai augstvērtīga sintētiskā eļļa un nav sūdzību par automašīnas ekspluatāciju, vai ir jēga vispār lietot ATOMIUM?
Mūsdienu transportlīdzekļu dzinēju ražošanas tendences neietver pārāk ilgu dzinēju kalpošanas laiku, jo tas nav ekonomiski izdevīgi. Tika pārtraukta “miljonāru” - dzinēju ar viena miljona km nobraukuma resursu - ražošana. Mūsdienās augstas kvalitātes dzinējs ar pienācīgu tehnisko apkopi darbojas bez jebkādām problēmām 300.000 – 350.000 km nobraukuma. Bet mūsu problēmas sākas vēl agrāk – jau pēc 150.000 – 200.000 km nobraukuma degvielas un motoreļļas kvalitātes trūkuma dēļ. Tādējādi, ja vien ir nepieciešams dubultot dzinēja darbmūžu, samazināt degvielas patēriņu par 5 - 8% vai pārdot automašīnu dārgāk, ir lietderīgi lietot ATOMIUM.